CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, May 17, 2010

Percubaan yang menjadi.........

Ari sabtu lepas dengan rajinnyelah nk cuba buat kek......maklumlah dapat oven baru dari opis lama .....dah 5 bulan dapat br nk cuba.....dulu masa kawen pon ada orang bg oven gak tp tak penah cuba nak buat aleh2 oven tu saya bagi kat mak .....

dengan semangat yang ada saya cubalah buat kek2 yang senang2 je dulu.....ingat nk belaja buat cup cake tp tak cari bahan lak .....bila bc resepi ni senang je bahan dia....mudah pon mudah....ko brmula acara buat kek petang tu.....hasil dia............tgk gambo sudahlah ye.............


kek padan...........

Resepi ada kat bawah ni kolo ada sape2 yang nk cuba......

Bahan2

4 biji telor

100 gr gula pasir

1 sdt Ovallate

25ml santan...guna yang dlm kotak je..

1 sdt perisa pandan

50 gr minyak masak.....saya guna minyak jagung

100 gr tepung gandum

1/2 sdt sebuk penaik

beberapa titi pewarna hijau........

Cara2 nye

1. Pukul telor , gula n Ovallate hingga kembang

2.Maukkan tepung n serbuk penaik pukul sampai rata

3.Masukkan minyak, santan n perisa pandan...kacau sampai rata

pastu masukkan dalam loyang n bakar pada suhu 180 c selama 30 minit ....

senangkan.........saya buat kek ni tak sampai setengah jam pon......sbb cik nina tido sebab tu lah cepat kolo cik nina jaga alamat lah kek saye.....

4 comments:

  1. bagus2..aku vote utk ini jg....tggu turn aku lak lepaskn gian k.....urmm idup aku akn lbh INDAH pabila duduk dapor sj...hahaha...

    ReplyDelete
  2. kolo cam tu ko ajar ak buat cup cake ye....mek ko nye cup cake ak vote 100% tau...hik hik hik...

    ReplyDelete
  3. nnti senang aku bg ko resipi k....tq vote utk aku jg...muahhh!!

    ReplyDelete
  4. same2.........seronoklah nk dapat dapor sendiri.....

    ReplyDelete