CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, January 27, 2014

Corat Coret 2 minggu

Salam Kasih Sayang semua....semoga kamu semua sentiasa dilindungi oleh Allah swt......seminggu lebih tak update...Ada yang tunggu ke....(perasaan betullah)
Dalam dok menyepi minggu lepas banyak perkara yang berlaku .... banyak menguji kesabaran serta redha dengan ketentuannya ....belajar sesuatu dari apa yang berlaku.....

minggu lepas kami sekeluarga demam + cirit birit + muntah ....permulaan Cik nayli demam dekat seminggu..... kemudian saya ....en hubby ...dan akhirnya Cik nina .... 3 hari dia tak sekolah minggu lepas ... bila dah lama tak demam sekali demam maunya tak teruk .....

Masa cik nayli demam sempat juga saya n cik nina buat biskut ... saya test buat biskut macam yang famous amos ....kolo beli secoit pon mahal jadi google resepi kat blog mana pon saya lupa tapi resepi sangat2 mudah dan rasanya mmg sebijik sejebon macam famous amos....rupa biskut tu versi saya lah ....


Pembantu Ciklik saya Cik nina 



Besar2 sebab malas nk tunggu lelama 

Coklat cip yg bersepah ada banyak ada siket itu semua pembantu saya yang letak....

Resepi 

Bahan yang diayak

280 g tepung gandum 
10 g serbuk koko
2 sudu tepung jagung
2 sudu susu tepung ( saya guna susu cik nayli)
1 sudu kecil soda bikarbonat

Bahan2 lain 

250 g mentega 
150 g gula kastor
1 biji kuning telo
1 sudu kecil esen vanila 
100 g coklat cip
100 g badam hancur

cara2nya 

pukul mentega + gula sampai kembang  .... dah kembang masukkan kuning telor n esen vanila pastu masukkan bahan2 yg diayak ....pastu coklat cip + badam gaul kasi rata .... bulat2 kat tapak tangan pastu tekan kasi nipis letak kat dulang pembakar kolo coklat cip ada lebih letaklah atasnya kolo tak ada pon tak apa ....masuk dalam ovem suhu 160 darjah selama 10-15 minit ....sejuk kan n hidang ...mudahkan .....

minggu ni cafe kat opis tutup so dalam tekak tak berapa nak elok ni nilah makanan saya 


mudah n senang masuk dalam mangkuk boh air dan masuk dalam microwave 2 minit.....sedia untuk di makan ....

Last sekali saya punya BFF masa kecik NORZUL KAMALIA dah melahirkan anak yang ketiga pompuan juga ....meh tegok baby ni semangat 3.9kg ...putih melepak kulitnya ....



No comments:

Post a Comment