CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, December 23, 2013

Misi 2014

Hai semua .....jangan kata saya dah jadi Misi ye (keja je kat sepital )...Misi ni bukan yang cucuk2 tu ye...Misi ini adalah matlamat / impian / cita-cita / Azam dan yang seumpamanya .....ceh...ceh.... Azam Tahun 2013 pon tak tercapai....Tak pe teruskan bersemangat ....untuk tahun 2014 ni ada satu Misi yang saya kena pegang kuat2 untu menjadikan misi-misi yang lain tercapai.....wahhhh...wahhh...

MISI SAVING DUIT SECARA TETAP

Saya hanyalah seorang pekerja gomen....gaji bukanlah bertingkek2...perut je yang bertigkek adalah.... tapi bolehlah untuk hidup....jadi bagi memastikan misi-misi yang lain terlaksana saya kena berusaha kuat...mengawal....Dari duit gaji saya akan agihkan kepada beberapa tabung tin biskut bagi maksud yg tertentu....kolo dulu jika ada lebih baru simpan tetapi sekarang ianya mesti menjadi kewajipan yang utama ....hikhikhik....

Jika dulu kolo nak sesuatu barang beli je tanpa berpikir ....sekarang no...no...kena kawal diri dan nafsu...fuhhhh....sekarang kena ada list apa barang yang perlu sahaja...yg tiada kaitan dalam list sila tengok sahaja...

Korang tetanya kan napa berkoba bena...yelah tahun 2014 tahun untuk menambah ahli keluarga baru....pastu cik nina sudah 6 tahun perlu ada kelas sampingan yg memerlukan belanja ....cik nayli pulak semakin besar ...harus juga didedahkan dengan pelbagai aktiviti yang meransang minda....

Dari itu perbelanjaan perlulah diberi penekanan yang utama supaya semua berjalan dengan lancar....ye ke tak????....mestilah YA....semua misi telah dirangka.... hanya perlu patuhi...Doakanlah ye supaya saya dapat laksanakannya.... cAYOK...cAYOK...



Nota Kaki :

Jalan-Jalan G Zoo Masih Belom Sempat...huhuhuhu


No comments:

Post a Comment